Rekonštrukcia a modernizácia ZŠsMŠ Hrušov

Stav po realizácii projektu

Projekt bol zameraný na rekonštrukciu a modernizáciu budovy základnej školy, ktorá bola odovzdaná do užívania v roku 1979.

V roku  2002 delimitačným protokolom bola budova prevedená z vlastníctva Okresného úradu vo Veľkom Krtíši do  majetku obce. Od odovzdania do užívania budova školy nebola rekonštruovaná a okná, vstupné dvere a fasáda boli značne opotrebované. Z uvedeného dôvodu sa Obec rozhodla realizovať    tento projekt. Cieľom projektu bola modernizácia a skvalitnenie podmienok pre vzdelávanie a to rekonštrukciou základnej školy, ktorá zabezpečila zníženie  energetických výdavkov prostredníctvom výmeny okien, dverí a zateplením celej budovy.
Cieľovou skupinou boli rodičia,  žiaci  a učitelia, pre ktorých sa implementáciou projektu vytvorili lepšie podmienky pre výchovu a vzdelávanie. Nepriamou cieľovou skupinou boli i ostatní obyvatelia, pretože rekonštrukciou  budovy základnej školy sa  zlepšil celkový vzhľad obce a škola bude slúžiť i niekoľkým ďalším generáciám.
Projekt „Rekonštrukcia a modernizácia ZŠsMŠ Hrušov“ bol predložený v rámci pilotnej výzvy na predkladanie žiadostí z Regionálneho operačného programu,  21.01.2008, kód výzvy ROP-1.-1-2008/01. Žiadosť o nenávratný finančný príspevok bola v rámci tohto operačného programu predložená na Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR, dňa  23.09.2008, prioritná os 1 Infraštruktúra vzdelávania, opatrenie 1.1. Infraštruktúra vzdelávania. Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku medzi obcou Hrušov a Ministerstvom výstavby a regionálneho rozvoja SR bola podpísaná 07. júla 2009.  Celkové oprávnené výdavky projektu boli vo výške 406 241,84 €. Z toho zmluvne schválený nenávratný finančný príspevok z Ministerstva hospodárstva a regionálneho rozvoja SR bol vo výške 385 929,75 € čo tvorí 95% celkového rozpočtu. NFP                           bol rozdelený 85% z ERDF a 10% zo štátneho rozpočtu.  Systém platieb NFP podľa zmluvy bol predfinancovanie a refundácia.
Rozpočet projektu pozostával zo stavebných prác na  rekonštrukciu a modernizáciu budovy základnej školy vo výške 396 442,19 € a z externého manažmentu vo výške 9 799,65 €.
Projektová dokumentácia bola vypracovaná začiatkom roku 2008 a predmetom rekonštrukcie a modernizácie boli búracie práce, výmena okien a dverí a výplní vo fasáde a zapletenie fasády.  Búracie práce pozostávali z demontáže starých okien, dverí a výplní. Pôvodné drevené okná boli nahradené plastovými oknami s vnútornými žalúziami.  Dvere boli vymenené za hliníkové s dvojsklom so samozatváračmi. Fasáda bola zateplená s vonkajšej strany zatepľovacím systémom  BAUMIT EPS 80. Omietky boli farebné, silikónové.
V priebehu mesiacov máj – jún 2009 prebehlo výberové konanie na dodávateľa stavby a vybraná bola firma Bellevue a.s. Tornaľa. Fyzická realizácia projektu  sa začala  v júli 2009 a zrekonštruovaná budova bola odovzdaná v mesiaci september 2009.
Realizácia projektu úspešne prebehla a dosiahli sa nasledovné výsledky:
Celková plocha technicky zhodnoteného objektu: 3 816,96 m2
Celková zateplená plocha objektu: 1633,35 m2
Ročná energetická úspora:  o 59,05%, 976,17 GJ/rok
Počas užívania zrekonštruovanej budovy počas nasledovných rokov sa dosiahli i ďalšie ukazovatele, ktoré boli definované v žiadosti o NFP.
Nové služby v podporenom zariadení:  1 nová služba
• Zavedenie metódy, ktorá zahŕňa výučbu anglického jazyka na hodinách vyučovaných v slovenskom jazyku
Inovatívne služby v podporenom zariadení:  3 inovatívne služby
• Využitie PC na hodinách matematiky
• Zostavovanie zbierky textov a zvyšovanie čitateľskej gramotnosti
• Výučba korčuľovania na telesnej výchove
Kvalitnejšie služby v podporenom zariadení: 4 kvalitnejšie služby
• Doučovanie a skvalitnenie výučby žiakov z MRK a zo sociálne slabších rodín
• Zapojenie do projektu Zelená škola  a oboznámenie žiakov s týmto projektom
• Zahraničné výmenné pobyty žiakov v rámci  projektu COMENIUS
• Výučba žiakov v novo vybavených učebniach v rámci projektu Učme sa kvalitne, učme sa moderne, učme sa hravo.
V rámci tohto projektu Obec Hrušov predložila dve Žiadosti o platbu. Prvú dňa 31. 07. 2009 vo výške 110 117,36 €, ktorá bola riadiacim orgánom schválená 04.09.2009 v plnej výške a dňa 02.10.2009 zaslala druhú Žiadosť o platbu vo výške 296 124,48 €, ktorá bola schválená 26.11.2009 len vo výške 293 149,46 €. Riadiaci orgán znížil oprávnené výdavky  na externý manažment v celkovej výške  2 975,- € z dôvodu,   že v rámci celého procesu boli zrealizované len dve ŽoP,  namiesto plánovaných štyroch. Celkový poskytnutý NFP bol vo výške 383 103,48 €.  Pri projekte bola využitá len forma refundácie finančných prostriedkov a obec  použila prekleňovací úver z Prima banka Slovensko a.s. Schválené finančné prostriedky boli poskytnuté na účet obce. Po implementácii projektu bola predložená záverečná monitorovacia správa na obdobie od júla do októbra 2009 a následne každý ďalší rok sú predkladané následné monitorovacie správy za jednoročné obdobie.
Pri realizácii sa nevyskytli žiadne väčšie problémy, dodržal sa časový plán projektu, zrealizovali sa všetky plánované stavebné úpravy. Práce boli vykonané v letných mesiacoch počas prázdnin, a preto vyučovací proces nebol prerušený. Implementácia projektu bola veľkým prínosom pre obec, pretože vyučovacie podmienky sa vďaka rekonštrukcii skvalitnili a budova školy bude slúžiť i ďalším generáciám.

 

Mária Augustínová - bakalárska práca 2013

Dátum vloženia: 26. 11. 2024 9:35
Dátum poslednej aktualizácie: 26. 11. 2024 9:42
Autor: admin prevod